Anna
handleidingen
Bekijk de handleidingen door één van de links te drukken.
Veel gestelde vragen en advies
Bekijk de meest gestelde vragen van onze klanten. Heb je nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice.
Anna: zuigt niet goed
- Controleer of de filters goed schoon zijn en vervang deze indien nodig.
- Controleer of er in het stofbakje nog een klepje zit. Dit kunststofklepje gaat open als deze zuigt, maar voorkomt dat vuil weer uit de stofbak valt. Indien deze mist, kijk of deze misschien is weggegooid met het legen van de stofbak. Van niet alle modellen hebben we dit onderdeel lof op voorraad. in dat geval zult u de totale stofbak moeten vervangen.
Anna: start/reageert niet.
Anna gaan niet aan de slag als je op de knop op de robot drukt. Tevens werkt de afstandsbediening niet.
Waarschijnlijk is de robot in slaapstand (hybrinating). Dit doet Anna na 24 uur niet gebruikt is.
- Zet de robot aan de zijkant AAN/UIT.
- Probeer de robot aan te zetten met de afstandsbediening of knop boven op de robot.
Om dit te vermijden zijn er twee oplossingen;
- Installeer de laatste software/firmware update via de APP.
Ga naar het tandwieltje in de APP -> Check For update. - Stel de robot in dat deze automatisch iedere dag aan het werk gaat.
Laad de robot altijd op het oplaadstation staan en verzeker je ervan dat deze aangesloten is aan het stopcontact/wandcontactdoos. Hierdoor blijft de robot altijd klaar voor gebruik en heeft de accu de langste levensduur.
Anna: Heeft u 2 keer geel, en 1 keer groen?
Als u 2 keer geel en 1 keer groen te zien krijgt dan betekend dit de robotstofzuiger in de modes Stand-by zit. Dit doet de dweilrobot om onnodige energie te besparen. Het ziet er als het volgende uit:
Anna: krijgt geen verbinding met de APP
Controleer of je de juiste APP hebt geïnstalleerd:
- Anna -> Zoef Robot Smart App. Als de robot nog niet de App update heeft gehad kunt u contact opnemen via service@zoefrobot.nl
- Zorg dat de robot verbinding maakt met de APP.
- Druk de aan/uit knop bovenop Anna in en wacht tot ze een piep geeft. Dan zal ze verbinding gaan maken.
- De robot WIFI is nu ook te vinden bij de wifi netwerken.
Anna: past net niet onder de bank of kast. Hoe los ik dit op?
- Als het om een paar mm gaat is het makkelijkst om extra dikke meubelvilt onder de meubelpoten te doen.
Hierdoor zal de robot wel onder het meubel door kunnen. - Mocht het een paar centimeter zijn zal de robot er tegen aan botsen en omdraaien.
- Indien beide oplossingen niet werken is het verstandig te kijken of er iets onder gezet kan worden waardoor de robot er niet onder kan.
- Voor Anna is geen virtuele muur verkrijgbaar
Anna: rijdt maar heel kort en zoekt dan het oplaadstation.
- De accu/batterij is niet goed opgeladen.
- De batterij is niet opgeladen. Zet de robot op het oplaadstation.
- De batterij laad niet op? -> Zorg dat de contactpunten op de robot en het oplaadstation helemaal schoon zijn. Ga er met een schuursponsje overheen om zeker van te zijn dat ze goed contact maken.
- De batterij is op. Bestel hier een nieuwe batterij.
Afname van de accu;
Een accu zal naar verloop van de tijd in werkingstijd afnemen. Hiervoor zijn verschillende oorzaken en is niet altijd te voorspellen. Wat in ieder geval helpt is om de robot altijd AAN op het oplaadstation te laten staan. Hierdoor blijft deze in de beste conditie.
De levensduur van de accu wordt beïnvloed door de volgende factoren; Staat de robot altijd AAN op het oplaadstation? Ondergronden waar de robot rijdt, omgeving (moet de robot veel draaien en maneuvreren, zuigkracht sterkte (lagere zuigkracht betekent langere werking en andersom), temperatuur (bij hele warme of koud omgeving zal de accu minder presteren). Tevens kan de spreiding tussen de accu’s kan groot zijn.
Vandaar dat de werkingsduur altijd een indicatie is en niet te voorspellen is hoe snel deze afneemt.
Accessoires
Onderdelen
Heb je een vraag? We zijn er om je te helpen.
Bekijk de meest gestelde vragen van onze klanten. Heb je nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice.