Hans
handleidingen
Bekijk de handleidingen door één van de links te drukken.
Veel gestelde vragen en advies
Bekijk de meest gestelde vragen van onze klanten. Heb je nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice.
Hans: Wat is de minimale doorgang tussen twee velden?
Zorg ervoor dat de doorrij breedte naar een ander gazon minimaal 0,8 meter breed is. Anders zal de robot moeite hebben om naar het andere gazon te komen.
Hans: Werkt de App altijd en overal?
- De robot heeft alleen verbinding met de APP als deze binnen het bereik van uw Wifi netwerk is. De maaier blijft wel gewoon doormaaien als hij buiten het Wifi bereik is
- Zodra de maaier weer binnen het Wifi bereik is of je telefoon binnen het bluetooth bereik van de maaier is zal deze weer te bedienen zijn.
- Robotmaaiers Teun, Katrien en Hans hebben een APP maar zijn ook eenvoudig te gebruiken zonder APP.
- Hans heeft Super Wifi. Dit houd in dat een extra sterk Wifi-signaal (middels de extender in het oplaadstation) voor een stabiele verbinding zorgt. Zelfs in verre hoeken van je tuin.
Hans: Kan de robotmaaier meerdere velden maaien?
Ja, zeker! Hans is goed geschikt om meerdere velden te maaien. Let hierbij wel op het volgende:
- Er moet moet altijd 1 grote lus gemaakt worden. Dus voor en achter tuin moeten met elkaar verbonden zijn met een ruime doorgang van minimaal 50 cm tussen de grenskabels plus 30cm aan de beide buitenzijde van de grenskabels.
- Met de zone indeling kun je aangeven waar op de grenskabel hij het veld in moet gaan.
- Hierbij kun je aangeven na hoeveel meter hij het veld in moet rijden en
- Hoeveel procent van de totale ingestelde maaitijd de robot in dit gedeelte moet blijven maaien.
- De robot kan over een pad rijden mits deze op gelijke hoogte is als het gras en verhard is (geen grind e.d.)
Bij Hans kun je in de App startpunten instellen. Hierdoor kan de robot sneller op een ander stuk gazon het veld in gaan om daar te maaien.
Hans: Randen maaien
Voor robotmaaier Hans kun je in de app aan te geven wanneer de robot de randen
moet maaien. Dit kan zowel handmatig ingesteld worden als ook in het maaischema
aangegeven worden.
Let op: Bij handmatige aanzetten van de robot zal Hans niet de randen maaien. Dit zal hij dan alleen doen bij een vooraf ingestelde maaibeurt.
Hans: Oplaadstation geeft rood knipperend licht
Dit betekend dat de grenskabel niet goed aangesloten is of dat de grenskabel ergens onderbroken wordt.
Controleer of de aanleg van de grenskabel ook zoals in de handleiding gedaan is.
Het kan ook zijn dat er ergens een stukje is gebroken of beschadigd is. Om te controleren of dit het probleem is leg je een nieuwe korte kabel aan rond het oplaadstation (bijvoorbeeld 4x4 meter). Als deze geen fout meer geeft is de grenskabel beschadigd. Loop de grenskabel na op beschadigingen, knikken of verkleuringen (wit uitgeslagen mantel). Het beste is de kabel door je vingers te laten lopen. Of gebruik hiervoor een kabeldetector.
Als de nieuwe kabel 4x4 wel normaal werkt betekent dat de robot en oplaadstation normaal werkt. Hierdoor heeft het geen zin de robot of oplaadstation na te kijken.
Mocht alles goed lijken en het probleem blijft, dan ontvangen we graag een paar foto's van de plaatsing en aanleg van en rond om het oplaadstation. Zo kunnen wij kijken of er een oplossing is zonder dat wij het hier na moeten kijken. Dit kan per mail via: Service@zoefrobot.nl
Hans: Draait rond en/of achteruit zonder obstakels
Zodra hans is opgetild kan het zijn dat de bots sensoren los klikken, hierdoor laat Hans vreemd gedrag zien. Zoals rondjes draaien, achteruit rijden zonder dat er een obstakel is.
Het is belangrijk dat de bots sensoren goed in elkaar zijn geklikt bij Hans. Hans heeft 4 bots sensoren, 2 achter en 2 voor. In deze video kan je zien hoe je de bots sensoren in elkaar klikt.
Zorgt een stroomkabel onder het grasveld voor problemen?
Als er een AC stroomkabel onder het grasveld ligt zal dit niet voor problemen zorgen.
Een DC stroomkabel zal wel voor problemen zorgen. Deze zorgt er namelijk voor dat de grenskabel niet meer goed gedetecteerd kan worden door de robotmaaier.
Tip: We raden aan de grenskabel niet in te graven als dit niet nodig is. De grenskabel zal namelijk in verloop van de tijd al iets zakken door het mulchen van de robotmaaier. Als deze diep ingegraven wordt, zal het dus nog iets dieper kunnen worden en kan de kabel minder goed gedetecteerd worden.
Hoe installeer ik de robotmaaier?
Robotmaaier installeren
Een robotmaaier is natuurlijk een prachtige hulp voor in de tuin. Hij moet natuurlijk wel op de juiste manier geinstalleerd worden om de robotmaaier goed te laten functioneren. We hebben de stappen voor een goede installatie hieronder uit een gezet.
Stap 1: Hou hier rekening mee!
- Zorg dat de robot niet op een groter grasveld komt waar hij geschikt voor is.
- De robotmaaier rijd midden over de grenskabel om terug naar het oplaadstation te komen.
- De grenskabel moet altijd als één grote lus worden aangelegd en de robot blijft verder tussen de grenskabels werken.
- Zorg dat er geen metalen objecten of andere voorwerpen op het gazon liggen.
- Zorg voor gebruik van de app (als u een robotmaaier met app heeft) dat er overal goed bereik is in de tuin.
- Zorg ook dat er een stroomaansluiting op maximaal 5 meter van het gazon af is.
Bekijk de volledige installatiepagina voor de robotmaaier hier.
Hans: Aanleg van een robotmaaier met een sloot/vijver
Aangezien een sloot/vijver vaak een talud / aflopend stuk grond heeft is het verstandig deze af te zetten met bijvoorbeeld een borderrand. Zie als voorbeeld; https://www.kunststofreus.nl/borderrand.html
De robotmaaier zal namelijk wel binnen de grenskabel blijven, maar bij nat weer kunnen glijden en daardoor in het water belanden.
Hans: Zit er een verlengkabel bij het oplaadstation?
Aangezien iedereen een andere afstand tussen het oplaadstation en de wandcontactdoos heeft wordt er geen extra verlengkabel bij de robotmaaiers Teun, Katrien en Hans geleverd.
Indien je wandcontactdoos verder van de maaier af zit dan de kun je hiervoor een verlengsnoer gebruiken welke geschikt is voor buiten.
Accessoires
Onderdelen
Heb je een vraag? We zijn er om je te helpen.
Bekijk de meest gestelde vragen van onze klanten. Heb je nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice.












